روش های آموزش :

برنامـه بـه دو مقولـة عمـده تقسیم میشود: پیش مهارتهای حل مسئله و مهارتهای حل مسئله.

حل مسئله میان فردی برای کودکان به چهار واحد تقسیم میشود.

 هر واحد به یکی از موارد زیر توجه دارد:

1 -مفاهیم پیشنیاز شـناختی و زبـانی (ماننـد مشـابه- متفاوت»، اگر- پس»، بعضی- همه»)

 2 -شناسـایی احساسـات (ماننـد خوشـحالی، غـم)

 3- مهارتهای حل مسئله (مانند  1-تعریف وفرمول بندی مساله  2- تولید و خلق راه حل های مختلف از طریق  بارش فکری،3- شـناخت وارزیابی پیامـدها بررسی معایب و محاسن هر راه حل . با استفاده از برگه ارزیابی راه حل ها  4 - به کارگیری راه حل / همتـا کـردن راه حل های مختلف با پیامدها و ارزیابی و بازنگری


 4 - محاوره (یعنـی، بـه کـارگیری گـامهـای حـل مسـئله از طریـق مجموعه سؤالات پی در پی که توسـط والـدین یـا معلـم ارائـه مـیشـود).

 در سراسـر برنامـه سرمشق دهی، ایفای نقش، بحث و دیگر فعالیتهای کاربردی وجود دارد.



 pdf- آموزش حل مساله به کودکان دیرآموز
حجم: 786 کیلوبایت
توضیحات: مریم جمالی روانشناس کودک ونوجوان


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها